تورم گره های لنفی پشت گوش: علت و درمان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تورم گره های لنفی پشت گوش: علت و درمان
نوشته شده در دو شنبه 5 آذر 1397
بازدید : 180
نویسنده : مرجان پارسا

تورم پشت گوش می تواند علل بسیاری از جمله مشکلات پوست و استخوان را شامل شود.

با این حال، اغلب موارد یک توده پشت گوش، علت نگرانی نیست و معمولا بدون درمان، خود به خود درمان می شود. گره های لنفاوی بزرگ در پشت گوش ها علامتی از عفونت هستند. اگر تورم طولانی مدت دوام داشته باشد می تواند علامتی باشد که شما از چیزی جدی رنج می برید! گره های لنفاوی غده هایی هستند که در سراسر بدن بیشتر در گردن، پشت گوش و زیر بغل دیده می شوند. این غدد کوچک به شکل دانه، مواد مغذی و مایعات را ذخیره می کند و به فیلتر کردن مواد زائد خارج از جریان خون و بافت بدن کمک می کند. گره های لنفاوی نیز آنتی بادی هایی تولید می کنند که می توانند با ویروس ها، باکتری ها و دیگر مواد مضر که راه خود را به جریان خون منتقل می کنند مبارزه کند. بعد از آن، گره های لنفاوی این مواد را جذب می کنند تا آنها را از بدن خارج کند و گره های لنفاوی به طور موقت متورم می شوند.

درمان برای گره های لنفاوی متورم پشت گوش

درمان برای غدد لنفاوی متورم باید با ناراحتی شما همراه با علائم دیگر همراه با وضعیت شما همراه باشد. درمان های خانگی اغلب می تواند تسکین کافی را فراهم کند، اما اگر به نظر می رسد که هیچ تاثیری ندارد، شما باید با پزشک خود تماس بگیرید تا تعیین کنید که آیا مداخله پزشکی لازم است.

1. درمان های خانگی

در بیشتر موارد، مراقبت در خانه می تواند به کاهش گره های لنفاوی متورم کمک کند.
با استفاده از فشرده سازی گرم می توان ناراحتی را کاهش داد گرچه نباید خیلی گرم باشد که سبب تاول پوست شود.
اگر از یک عفونت در گلو رنج می برید یا اگر سینوس ها ملتهب شده باشند مایعات گرم مانند چای می تواند کمک کننده باشد.

2. درمان های پزشکی

گره های لنفاوی شما به اندازه عادی خود باز نمی گردند تا زمانی که عفونت در بدن تشخیص داده نشود. اگر این مدت طولانی است یا علائم دیگر شما باعث ناراحتی می شود باید با پزشک خود برای دریافت آنتی بیوتیک ها برای کمک به درمان مشورت کنید.
پزشک شما آزمایشهایی برای تعیین نوع عفونت شما انجام خواهد داد تا بتوانند درمان مناسب را توصیه کنند.
ممکن است ضروری باشد نمونه های خون گرفته شود یا اشعه ایکس یا سی تی اسکن انجام شود تا ببیند آیا تومورها یا سایر شرایط جدی موجود در بدن وجود دارد و گره های لنفاوی متورم شده اند یا خیر.
گره های لنفاوی پشت گوش به ویژه به سلول های سرطانی حساس هستند بنابراین اگر به نظر می رسد که به شیوه نامنظم عمل می کنند از نظر پزشکی بسیار مهم است.
هنگامیکه علائم زیر همراه با وضعیت غدد لنفاوی متورم پشت گوش شما است پزشک را بلافاصله ببینید:
اگر گره های لنفاوی شما چندین هفته متورم شده اند اگر احساس می کنید سخت یا ثابت شده اند نارنجی یا قرمز می شوند یا احساس نامنظمی انها را می کنید بنابراین باید یک دکتر را برای تعیین اینکه چه چیزی ممکن است اشتباه باشد ببیند.
اگر دچار عرق شبانه، تب یا کاهش وزن غیر قابل توجیح می شوید یکبار دکتر را ببینید. این نشانه ای است که شما ممکن است در معرض شرایط جدی تر قرار گیرد که در پشت گوش تاثیر می گذارد.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: